Jag har sett hur dina pupiller växer, när du ser på mig.

Och så stod du där, igen. Fan vad trött jag är på dig. 
- Jag blir så jävla irriterad! 
- Varför ? 
- För att, för att, du! Du är alltid så upptagen!
Det kommer aldrig bli min tur! Ellerhur ?! 
- Men säg inte så. Jag råkar ha tjej nu bara...

Sen åkte vi hem till honom. Åkte hem till honom för att prata. För att lära känna varandre.
Det slutade med hans andetag i min nacke, fingrar, hud, saliv. 

- Det här är inte okej. Jag har tjej.
- Nej, det här är fel. Ska jag åka hem ? 
- Nej, nej. Stanna.

Jag somnade i hans famn.

Jag vaknade med hans rygg emot min rygg och kände; helvete.
Reser mig. Här kan jag ju inte stanna. Jag hör inte till hans säng, det är någon annan som borde ligga där. Jag tittar på honom. Han ser på mig. Jag tittar på honom och tänker att "säg att du vill ha mig, säg att du vill ha mej!!"
Jag öppnar munnen, tvekar och säger : Åt vilket håll ligger tunnelbanan ? (fast jag vet redan att den ligger till vänster)


Jag öppnar dörren och går ut. Hyperventilerar i hissen. Skakar lite på huvudet, går ut och låtsas som ingenting hände. Försöker säga till det klapprande hjärtat att ingenting hände.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0